دليل الإشهار العربي
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

دخول

إذا كانت هذه أول زيارة لك في الإشهار العربي، نرجوا منك مراجعة قوانين المنتدى من خلال الضغط هنا وأيضاً يشرفنا انضمامك إلى أسرتنا الضخمة من خلال الضغط هنا.

الصامت خش يا حج هنا

ELYASERGY
{رضوان}
new.moon
INJUSTICE
AmEeR AlSaiDi
9 مشترك

descriptionالصامت  خش يا حج هنا - صفحة 2 Emptyالصامت خش يا حج هنا

more_horiz
تذكير بمساهمة فاتح الموضوع :

ازيك يا باشا

بخصوص التنبيه ده
https://www.pubarab.com/t380007-topic
والي سبقه على المشرف المعني

اعتقدش ملهوش داعي من الاساس

طالما العضوة ما اشتكت وعادي بتمزاحه بنفس الاسلوب  فمش من حقك تدخل انت وتنبهه

عادي منتبهش على مثل كدا مواضيع طالما الطرف الثاني لم يشتكي

descriptionالصامت  خش يا حج هنا - صفحة 2 Emptyرد: الصامت خش يا حج هنا

more_horiz
لأ يا حامد 

اول شيء فيه رتب والرتب ليست للتكبر والتهديد وانت اول من يعرف ذالك

انا ما تكلمت غلط او شيء من هالقبيل علشان يدخل لنا ويقول لنا انا ممكن اني اتصرف مباشرة وانا ممكن اتكلم بأسلوب اخر ومن هالقبيل

لما اتجاوز حدودي يكون يقول الي هو عاوزه

اما انه يجيني بهذه الطريقة لا ما راح اسكت 

وثاني شيء يا حامد انا كنت اتكلم من السيارة فما شفت الصورة انا شفت امير يقول انا اتحفظ على انه ممنوع الغزل 
وهنا اسألك هل الغزل ممنوع ام لا ؟

انا قلت الغزل ممنوع ولم اتطرق الى الصورة .. ومن بعدها قام امير وقال الكلام الجميل جداً بالاسلوب الاروع 

وهذه مو اول مرة يا حامد ينشأ بيننا خلاف لان امير ما يعرف القانون .. سبق وحصل خلاف بسبب انه يقول روابط الفلاش مسموحة 
وانا اقوله ممنوع وقلت له ان المنع منك وهذا من زمن بعيد
قام يقول لا وننتظر حامد

وحنا راح نعلق القوانين علشان دخولك ياحامد ؟ لما تتأخر ونشوف تمادي بهذا القانون الا يجب ان نتأخر 

وفي النهاية ايضاً كلامه طلع خطأ واخرنا على قلة فائدة 

مو معقولة نمشي بهذه الطريقة .. اخجل حينما اواجه الاعضاء الذين يسألون عن قانون الدردشة .. وانا مشرف عام الدردشة ما اقدر اجاوبهم لان امير مو راضي يقتنع بالقانون الي جاي منك اساساَ !

more_horiz
يالهوى ياغالية
محلل فنى
عليا الطلاق اقنعتنى والله اقنعتنى

more_horiz
اخي حامد انا فتحت التنبيهات بناءا على الصور دي 
في الاول يقول تومبلات خلاص هذه زوجتي وفي الثانية قالها شو بدك ردت عليه قالتله بدي كثيييييييير والله اعلم بكثير دي ايه ! ولالا بتقول محدش يغازله غيرانه عليه كمان اشطا والله مفيش مشاكل

ومش هقول انهم متكلموش تاني طبعا ! لكن هذا ما استطعنا تداركه
----------------------------
انا حبيبك ولازم تتحمليني لا مفيش مشاكل برضو شات الاشهار للحب والتعارف

اتمنى الان وضحت الصورة اكثر اخي حامد وكما قلت بما ان الموضوع اتفتح علانية ان كلام الغزل مسموح في الدردشة ياريت تقضي في دي ايضا

more_horiz
ياجماعه قلنا مليون مره ان كلام الغزل والكلام الخارج غير مسموح بيه في الدردشه لكن انا بتكلم اولا عن الصوره محل الخلاف  او الصور عموما  حتى اللي انت جيبتها يا محمد مافيها اي ادانه للمشرف  على فرض ان انا ومحمد  بنتناقش وانا قلتله هافضحك في الدردشه وقالي  دا انا حبيبك كدا اصبحنا شواذ مثلا ؟ ياخوان ليه التعنت بالصوره دي فين الحب والغزل  الموجود في الصور او في النقاش  او حتى في الترفيه الموجود ؟ كل كلام يتم اخذه بسياقه ياجماعه لو سمحتم التعنت ضد الاعضاء مرفوض والاغرب في كل الكلام ان مافي واحد فيكم اتكلم عن الاخ اللي بيقول اديها بوسه الصراحه بجد انا مش فاهم يعني سيبتم الاهم وماسكين في الفاضي

ثاني شئ ياخ ماتاري انت بتقول انك ماشفت الصوره اذا على اي اساس اتدخلت في النقاش ؟ وانا كمان متاكد ان الشويلي ماشاف الصوره وان كل اللي ردو في الموضوع ماشفو الصوره اساسا السؤال على اي اساس بتردو ؟ وبعدين كلمة امير لما قال كلمة اتحفظ على هذه النقطه كان قصه على كلمة ياسر ايه دخل الحوار دا في الغزل اساسا واللي قال كلمة غزل وخلافه هوا ياسر مش امير ومع ذلك لما امير قال اتحفظ على الكلام دا الكل رماها على امير كانه هوا اللي قالها

للمره الاخيره قلت  راجعوو الصور والمواضيع قبل ابداء ارائكم وانا ملاحظ كدا ان امير متضهد في الموضوع برمته واعتقد انكم جميعا تعلمون اسلوبي جيدا  فعندما تم اتضهاد زا سايلنت من قبل الكثيرين وقفت بجانبه وتابعته ورقيته الى مشرف عام  فانا لا اخذ لا بكلام ولا بضرب احد في الاخر  الموضوع برمته  انا شايف انه تحامل على امير بدليل انكم  لم تراجعو الموضوع جيدا ودخلتم كمهللين ورافيعن الاعلام بدون درايه او علم

more_horiz
امير كتب:
AmEeR AlSaiDiخلوا الامر معلق كدا  لما حامد يخش ويشوف ويدينا رأي نمشي عليه

وانا اتحفظ على هذا القانون مالتك يا ياسر
ياااااااسر كال كتب:
وبخصوص الغزل ووالحب ممنوع في الدردشه

اتحفظ على هاي النقطه

ردي بناء على هذا

شوف القانون الي ياسر حاطه

وامير قال بالحرف الواحد 
امير كتب:
وانا اتحفظ على هذا القانون مالتك يا ياسر

يتحفظ على القانون مال ياسر . والي هو

ياسر كتب:
وبخصوص الغزل ووالحب ممنوع في الدردشه

اذاً هو يرى ان الغزل مسموح 

وقالها اكثر من مرة | انه اذا كان المغازِل والمغازَل موافقين فأنه ليس مخالف ! 

هل قرأت المحادثة كاملة يا حامد  ؟

more_horiz
بس ده مش قلها حبيبتي وسكت قالها حبيبتي بعدين الامر تطور والواضح كدا انهم تزوجو يعني اخي حامد ما رأيك الان علما بان تاريخ الصورة الاولى يلي تاريخ الصورة الثانية ترتيبا موضوعين بالعكس فخلال الفترة دي حصل زفاف في الدردشة حسب ما اتوقع وللاسف محدش منا اتعزم

more_horiz
يعني انت بتفسر كلام امير  بما لم يقوله ؟ يعني يامتاري انت بردو عايز تخرجنا من الموضوع كله بمرته ونمسك على كلمة امير ؟ ليس هذا الرد اللذي كنت انتظره منك  وعلى العموم بردو  سياق الكلام معناه ان امير يتحفظ على ان القانون ليس في مكانه والموضوع كله قبل رد ياسر وليس بعده

more_horiz
ThE sIleNt كتب:
بس ده مش قلها حبيبتي وسكت قالها حبيبتي بعدين الامر تطور والواضح كدا انهم تزوجو يعني اخي حامد ما رأيك الان علما بان تاريخ الصورة الاولى يلي تاريخ الصورة الثانية ترتيبا موضوعين بالعكس فخلال الفترة دي حصل زفاف في الدردشة حسب ما اتوقع وللاسف محدش منا اتعزم

كمان عملتم فيها زفه وناقص تعملو فيها دخله  وانها حملت وانجبت اطفال انت بتتغطى وانت نايم ؟ شكلك بتحلم كتير اوي  وجميله جدا كلمة حسب ماتتوقع دي تصدق وانا اتوقع ان مخيلتك واسعه اوي انت بتحساب على اساسا انك بتتوقع ؟ طيب انا اتوقع ان فيه حد داخل بحسابك اقوم رايح ساحب رتبتك بناء على ماتوقعته ؟. انت رايح تفتح لمشرف متخصص موضوع وتحاسبه فيه على اساس انك توقعت ؟

more_horiz
ممكن اخي حامد لو كانت كلمة مثل ما اتوقع غير واضحة كفاية فانا اجزم انه حصل شئ من هذا القبيل

اخي حامد لاحظت انك رغم كل ما قلته لم تنتبه الا كلمة "انا اتوقع" بينما انتظر منك ان تنتبه انه في الصورة الاولى وقاللها حبيبي وفي التانية انتي زوجتي يعني بعد الحب ايه ممكن خطوبة وبعدين زواج ده لو مش عرفي يعني على كدة مباشرة مفيش خطوبة ^^

عموما انا شفت الحوار قدامي في الدردشة يعني لايف وعارف صيغة الكلام اللي كانت في وقتها مش زي لما نقول احنا حبيبي وكدة لا ده حب عشق يعني ^^
لو كانت الصور في وقتنا هذا لا تكفي ممكن في الحالات القادمة نبدا نصور فيديو عشان الحديث يتوضح تماما

more_horiz
دا اخر حاجه هاكتبها في الموضوع دا على فكره  عشان انت مش بس بتحلم كتير وانت نايم لا انت كمان محتاج نظاره للقراءه 

اولا في بدايه الصوره ياخ ياجازم للموضوع بيقول احترمي نفسك ( ياترى بيقول لمين ) تقريبا لامه الله اعلم  وبناءا على كلمه  ساره بوزيان قالت يامستر تومبيليت قول ل لوف
 عشان لوف يسكت مستر تومبيليت قال ل لوف يا لوزف هذه زوجتي ( يعني ماقال لساره انتي زوجتي بيقول للوف ان هذه زوجتي عشان لوف مياتكلم كتير معاها اعتقد حتى الان حوار اصدقاء واضح بدليل ان لوف وتومبيليت وساره بيضحكو بعدها
بعد كدا كتبت ساره بويزان  ممنوع اي واحد او واحده يغازل مستر تومبيليت  واخد بالك ممنوع واحد او واحده كلام مازال في سياق الحوار من اوله كنوع من انواع الهزار والتهريج  زي بالضبط لما صلعه لابسه بكله  قالت ياوصخ ومتاري قال دا  تهريج بين اصدقاء وبلعناها وسكتنا وقلنا ماشي مافيش مشكله

بعد كدا حوار عادي في موضوع اخر يعتمد على بداية كلام ساره مع تومبليت لان واضح انها كانت تطلب منه شئ وقالها الان انا فاضي ايش تريدي قالتله انا اريد كثير الله اعلم نيتها ايه من اجابتها وهوا اعتقد انه بيتكلم عادي بدون خطا  وتفسير الكلمه دي موجود في بدايه الموضوع وليس في الصوره وبداية الموضوع الاساسي غير موجوده اساسا

بعها قام لوف  قال لمستر تومبليت اديها بوسه الاسن السؤال مارد مستر تومبليت عليه ؟ واين الصوره التي توضح اساسا الرد ؟

الصوره الثانيه سواء كانت الاول او الاخر بردو سياقها مختلف نهائيا ولا يفهم الا من قبلها هناك صورا في الحوار مفقوده اساسا  ولا مجال للتخيلات والاعتقاد هنا            اعتقد كدا الموضوع منتهي

more_horiz
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
طيب يا حامد

more_horiz
لكن الان وضح لنا نقطة بفرض ان كل الصور دي مكانتش وامير قال الغزل عادي مادام الطرفين متقبلين فياريت توضيح  للنقطة دي عشان عاوز مزة هروح ادور على وحدة دلوقتي ^^

more_horiz
السلام عليكم جميعا
اعتذر عن عدم دخولي في اليومين السابقين وذلك لضعف النت معي جدا
طبعا الموضوع لايستحق كل هذا الكلام
ان كان الامر بالاعتقاد فهذا شئ قابل للنقاش
اما ان كان ضمن القوانين فلا اتصور فية نقاش اساسا
لم ادخل في الموضوع اساسا
لكن عندي تصفحي للموضو وجدت ذكر اسمي فية مع اني لم اكن موجود واخي ابو عمرو
ان كنت تقصد كلامي في الموضوع في قسم الاشراف المختص

mohamed alshwaily كتب:
القضية فيها حب
من انتم
خدوا بالكم من الالفاظ دي لاحسن تودينة في ستين الف داهية
ومحدش يمشي ورا كلام امير
لان امير من انصار الحب والعاشقين
هههههههههههههههههههه
الصامت  خش يا حج هنا - صفحة 2 143716الصامت  خش يا حج هنا - صفحة 2 143716الصامت  خش يا حج هنا - صفحة 2 143716

((((((((((    القضية فيها حب
من انتم
ومحدش يمشي ورا كلام امير
هههههههههههههههههههه
الصامت  خش يا حج هنا - صفحة 2 143716الصامت  خش يا حج هنا - صفحة 2 143716الصامت  خش يا حج هنا - صفحة 2 143716    ))))))))

فانا كنت اتكلم بمزح حتى لايكون هناك تشنج في الموضوع كما هو حاصل
طبعا كلنا يعلم ان كلام العشق والغزل في الدردشة ممنوع
بل في كل اقسام المنتدى

وهذا قانون ثابت ولم يتغير

وكل يعرف وجه نظري حتى لو كانت مزح انا لا اويدة او اقبل بة

لكن حصل خير حد يتذكر اسمة يعني محدش ناسيني

عدل سابقا من قبل mohamed alshwaily في الإثنين 17 يونيو 2013 - 0:39 عدل 1 مرات

more_horiz
Hamied كتب:
انا قاعد اراجع الصوره واقرا المكتوب فيها مش شايف يعني ان فيها دعاره او حتى حب او حتى كلام عشق  او اي كلام خارج بس الصورفيها شخصيه اسمها love وبيقول او بتقول لمستر تومبيلات بوسه  يعني انتم سبتم الموضوع كله ومسكتم في كلمة love? طيب فيه عضو يه بالاسم دا في نفس الصوره

يعني ياغالي هذا مو غزل ؟؟؟؟ البنت مايعرفها بيقول عنها زوجتي امام الملئ ؟؟
كمان المشرف العام فقط قام بتنبيه المشرف المختص بأن لايكررها حتى لا يظن بقية الأعضاء انه مسموح ان تقوم بمغازلة بنت لاتعرفها
غريب جدا

more_horiz
انا مستغرب الى غايه الأن والكلام بتاعي  تضرب في عرض الحيط. 
هعيد الكلام يمكن الردود السابقة اشتعلت مما سببت حريق وناس بقت تطفي وناس تسعف وناس لسه بتضرب هههه
بقولك يا حامد يا عمونا انت ركز بس في كلامي الي قولتو ان البت دي مش راحه خالص من دخولها الشات 
ونا مراقب كل كلامها وليس من باب المزح لما تتكلم كده انا من غير الي يحصل مع المشرف كانت مع العضو 
وكلامها بتاع وحده ..... يعني مش هوضحلك اكتر من كده وانا والاخت ملاكو أعطيناها انذارات عديده بخصوص كلامه
الغير مقبول نهائيا وخرجت وساعات تخرج من نطاق الحب والغزل ثم يتطور الامر وكده مش مسموح..

more_horiz
اشكر الاخ حامد لتدخل في الموضوع واحب اوضح يا شباب
لان اغلبكم خرج عن الموضوع والغرض منه

انا فتحت الموضوع لاتكلم مع ذا سايلنت عشان عامل تنبيه للمشرف المتخصص
بخصوص صور هو وضعها وانا راجعت الكلام ولم اجد شيء يستدعي التنبيه
ثم الاخ حامد وواضح من ردوده انه راجع الصور ايضا ولم يجد شيء يستدعي التنبيه

وانتهى الامر انه لم يكن داعي للتنبيه لان الصور لم توضح شيء يستدعي ذلك

واحب ان اعلق على قول الاخ ذا سايلنت ان في كلام اخر لم يوجد في الصور
طيب يا اخي هجي معاك  ... بس لما تعمل تنبيه نزل كل الصور عشان يكون التنبيه واضح
يعني ليس تصور شي لا يتحق التنبيه وتنبه مشرف وتقول ان في كلام قبل او بعد التصوير كان يستحق التنبيه
فهذا خطا .... اتمنى وصلت الفكرة

واعتقد الموضوع والرأي اصبح واضح
واعيد واكرر ان الغرض من فتح الموضوع هو
انا كتبت كتب:
ازيك يا باشا

بخصوص التنبيه ده
https://www.pubarab.com/t380007-topic
والي سبقه على المشرف المعني

اعتقدش ملهوش داعي من الاساس

يعني الموضوع بتاعي بنى على اساس موضوع في قسم الاشراف المتخصص وليس بشكل عام

واتضح في اخير موضوعي ان انا كنت على حق عندما قلت ان التنبيه لم يكن له داعي فالصور لم توضح شيء خاطئ للمشرف كما وضح الاخ حامد

more_horiz
اخي امير ربما لم تقرا اخر رد للاخ ياسر ايضا وضح ان العضوة لا تتستخدم اسلوب المزاح بل اسلوبها غير سوي وتاخذ الامر على محمل الجد ويمكنكم سؤال المشرف المتخصص اللذي بدوره لن ينكر اخي امير ابتدي من ردك على موضوع التنبيه بمجرد انك قلت كلامك المشرف فرح فكرني في العشق الممنوع يعني كأنه عدنان بيك قال لمهند سمر ليك عادي !

لازم احنا ناخذ من هنا وهناك مناخذش صورة وحدة ونقول دي متستحقش التنبيه

more_horiz
ThE sIleNt كتب:
اخي امير ربما لم تقرا اخر رد للاخ ياسر ايضا وضح ان العضوة لا تتستخدم اسلوب المزاح بل اسلوبها غير سوي وتاخذ الامر على محمل الجد ويمكنكم سؤال المشرف المتخصص اللذي بدوره لن ينكر اخي امير ابتدي من ردك على موضوع التنبيه بمجرد انك قلت كلامك المشرف فرح فكرني في العشق الممنوع يعني كأنه عدنان بيك قال لمهند سمر ليك عادي !

لازم احنا ناخذ من هنا وهناك مناخذش صورة وحدة ونقول دي متستحقش التنبيه

انت يابني رضعت الرضاعه بتاعتك كامله ولا ناقص رضاعه ولا مولود ناقص ولاايه حكايتك معايا النهارده بالضبط ؟
فيه ايه ماتركز شويه في كلامك قاعد تقولي سمر ومهند وعدنان بيك حتى رسايلك اللي انت قاعد بعتهالي قاعد تقولي كلام انا ماقلتوش وتغير فيه حسب هواك
انا رديت عليك في التقيم وقلت مافيش مكافئات نشاط الشهر دا تقوم انت ترد عليه تقولي  ليه نمنع الترقيات عشان التقييم عشرين انا قلت ترقيات ؟ وبعدين لما وضحتلك اني قلت مكافئات نشاط ماقلتش ترقيات تقولي الحمد الله يااااااه اخيرا فيه مشرفين جدد هوا انا قلت ان فيه مشرفين جدد يابني كمل فترة الرضاعه الله يخليك عشان تركز لان واضح انك مفطوم بدري

عدل سابقا من قبل Hamied2002 في الإثنين 17 يونيو 2013 - 1:30 عدل 1 مرات

more_horiz
مشاء الله الموضوع متكامل

وحب
دعارة
وبوس
ورضاعة
ناقص ايةتانى
ترتيب واضح جدا

more_horiz
انا رديت عليك في التقيم وقلت مافيش مكافئات نشاط الشهر دا تقوم انت ترد عليه تقولي ليه نمنع الترقيات عشان التقييم عشرين انا قلت ترقيات ؟ وبعدين لما وضحتلك اني قلت مكافئات نشاط ماقلتش ترقيات تقولي الحمد الله يااااااه اخيرا فيه مشرفين جدد هوا انا قلت ان فيه مشرفين جدد يابني كمل فترة الرضاعه الله يخليك عشان تركز لان واضح انك مفطوم بدري

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ده فن يا حامد بخصوص الرسائل تقدر تقول ان خبث او حاجة كدة ي رااجل انا طلعت خبيث على اخرتها =))

more_horiz
mohamed alshwaily كتب:
السلام عليكم جميعا
اعتذر عن عدم دخولي في اليومين السابقين وذلك لضعف النت معي جدا
طبعا الموضوع لايستحق كل هذا الكلام
ان كان الامر بالاعتقاد فهذا شئ قابل للنقاش
اما ان كان ضمن القوانين فلا اتصور فية نقاش اساسا
لم ادخل في الموضوع اساسا
لكن عندي تصفحي للموضو وجدت ذكر اسمي فية مع اني لم اكن موجود واخي ابو عمرو
ان كنت تقصد كلامي في الموضوع في قسم الاشراف المختص

mohamed alshwaily كتب:
القضية فيها حب
من انتم
ومحدش يمشي ورا كلام امير
هههههههههههههههههههه
الصامت  خش يا حج هنا - صفحة 2 143716الصامت  خش يا حج هنا - صفحة 2 143716الصامت  خش يا حج هنا - صفحة 2 143716

((((((((((    القضية فيها حب
من انتم
ومحدش يمشي ورا كلام امير
هههههههههههههههههههه
الصامت  خش يا حج هنا - صفحة 2 143716الصامت  خش يا حج هنا - صفحة 2 143716الصامت  خش يا حج هنا - صفحة 2 143716    ))))))))

فانا كنت اتكلم بمزح حتى لايكون هناك تشنج في الموضوع كما هو حاصل
طبعا كلنا يعلم ان كلام العشق والغزل في الدردشة ممنوع
بل في كل اقسام المنتدى

وهذا قانون ثابت ولم يتغير

وكل يعرف وجه نظري حتى لو كانت مزح انا لا اويدة او اقبل بة

لكن حصل خير حد يتذكر اسمة يعني محدش ناسيني

عفوا عزيزي لم انتبه الى ردك   بالامس لاني كنت مشغول جدا في الرد على  زا سالينت  واعتقد ايضا انك فهمت كلامي بالخطا انا قصدت انكم تحدثتو في الموضوع بناءا على الردود ولم تنظرو بالصور بالاضافه ال انك دائما في القلب والعقل يامحمد ومش محتاج انك تقول اننا لا نتذكرك
{رضوان} كتب:
Hamied كتب:
انا قاعد اراجع الصوره واقرا المكتوب فيها مش شايف يعني ان فيها دعاره او حتى حب او حتى كلام عشق  او اي كلام خارج بس الصورفيها شخصيه اسمها love وبيقول او بتقول لمستر تومبيلات بوسه  يعني انتم سبتم الموضوع كله ومسكتم في كلمة love? طيب فيه عضو يه بالاسم دا في نفس الصوره

يعني ياغالي هذا مو غزل ؟؟؟؟ البنت مايعرفها بيقول عنها زوجتي امام الملئ ؟؟
كمان المشرف العام فقط قام بتنبيه المشرف المختص بأن لايكررها حتى لا يظن بقية الأعضاء انه مسموح ان تقوم بمغازلة بنت لاتعرفها
غريب جدا

اما انت ياشنخور انا لم انتبه الى ردك ايضا وارجوك راجع الموضوع وراجع ردودي وستفهم ان كان المقصود غزل ام لا وبعدين هوا انا لو قلت لواحده انتي زوجتي يبقا كدا بغازلها ؟ هههههههههههه كدا انا دخلت القبر برجلي اسكت الله يخليك لما تتزوج تبقا تعرف الكلمه دي غزل ولا موت :)

privacy_tip صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى

جميع الحقوق محفوظة لدليل الاشهار العربي